iv) တယ္လီဖုံးလိုင္း အရည္အေသြး (Physical Copper Line Quality)
ADSL Technology ဟာ တယ္လီဖုံးလိုင္း (Physical Copper Line) ေပၚမွာ Data + Voice သြားႏိုင္ေအာင္ ျပဳလုပ္ထားတဲ႕ နည္းပညာပါ၊ ရိုးရိုးတယ္လီဖုံးေခၚဆိုမႈဟာ Analog signal နဲ႕ပဲ လိုင္းေပၚမွာသြားတာျဖစ္ျပီး လိုင္းသိပ္မေကာင္းခဲ႔ရင္ေတာင္ ေခၚဆိုလို႔ရႏိုင္ပါတယ္၊ ADSL signal ကေတာ႔ Digital signal ျဖစ္ျပီး လိုင္းေကာင္းမွ connection ေကာင္းႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။တယ္လီဖုံးလိုင္းတလိုင္းရဲ႕ quality ကိုတိုင္းတာရာမွာ အဓိက SNR(Signal to Noise Ratio) ရယ္ Attenuation ရယ္နဲ႕တိုင္းပါတယ္၊ SNR ဆိုတာ အၾကမ္းဖ်ဥ္းေျပာရရင္ လိုင္းေပၚမွာ ျဖတ္သန္းသြားႏိုင္တဲ႔ Data အခ်က္အလက္နဲ႔ Noise အေႏွာက္အယွက္ ရဲ႕ အခ်ိဳးပါ၊ Attenuation ကေတာ႔ လိုင္းေပၚမွာသြားတဲ႔ signal ကို လိုင္းရဲ႕ခုခံမႈလို႕ အၾကမ္းေျပာလို႕ရပါတယ္၊ SNR နဲ႕ Attenuation ကို ေဖၚျပရာမွာ dB ယူနစ္နဲ႕ ေဖၚျပပါတယ္၊ SNR တန္ဖိုးၾကီးရင္ quality ေကာင္းျပီး နည္းရင္ line quality မေကာင္းပါဘူး၊ Attenuation က်ေတာ႔ ခုခံမႈဆိုေတာ႔ ေျပာငး္ျပန္ပါ တန္ဖိုးၾကီးရင္ quality က်ျပီး နည္းရင္ line quality ေကာင္းပါတယ္၊ လိုင္းရဲ႕ characteristics အရ လိုင္းရွည္လာရင္ SNR နည္းျပီး Attenuation က်ေတာ႔ မ်ားလာျပီး လိုင္း Quality က်က်လာပါတယ္၊ ဥပမာ 100m အရွည္ပဲရွိတဲ႔လိုင္းဟာ SNR 45dB ေလာက္ရွိႏိုင္ျပီး 1km ေလာက္ရွည္လာရင္ေတာ႔ SNR 30dB ေလာက္ပဲ ရွိေတာ႔မွာျဖစ္ပါတယ္၊ အၾကမ္းဖ်ဥ္း ADSL သုံးႏိုင္ဖို႕ဆိုရင္ အနည္းဆုံး SNR 10 dB ေက်ာ္သင္႔ပါတယ္၊ ဒါေတာင္ 10, 11, 12dB ေလာက္ပဲရွိမယ္ဆိုရင္ connection မေကာင္းေသးပါဘူး သြားေနတဲ႔ data မွာ error rate ျမင္႔ေနေသးတဲ႔အတြက္ အင္တာနက္သုံးတဲ႔ အခ်ိန္မွာ မလြဲမေသြ ေႏွးေကြးမႈၾကဳံေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါေၾကာင္႔ ပုံမွန္ seed နဲ႕ အင္တာနက္ သုံးစြဲႏိုင္ဖို႔ 20~25dB ေလာက္ရွိသင္႔ပါတယ္။ အသုံးျပဳသူရဲ႕ လိုင္းဟာ SNR 5, 6, 7 dB ေလာက္ပဲရွိေနမယ္ ဆိုရင္ေတာ႔ တယ္လီဖုံးေျပာရတယ္ အင္တာနက္လိုင္း မရဘူးဆိုတဲ႔ ျပသာနာၾကဳံရပါလိမ္႔မယ္။
တကယ္တန္းကေတာ႔ လိုင္း SNR နဲ႔ Attenuation ဟာ သုံးတဲ႔ ဝါယာၾကိဳးအမ်ိဳးအစား၊ အျမန္ႏႈံး၊ Codec Frequency စတာေတြပၚမွာလဲ မူတည္ႏိုင္ပါတယ္၊ ေအာက္ဇယားမွာ အၾကန္းဖ်ဥ္း ရွိႏိုင္တဲ႔ လိုင္းအရွည္ နဲ႔ SNR, Attenuation အရည္အေသြး စတာေတြကို ၾကည္႔ႏိုင္ပါတယ္။
လိုင္းအရွည္
|
SNR(dB)
|
Attenuation (dB)
|
Line Quality လိုင္းအရည္အေသြး
|
> 1 km
|
40~35
|
10
|
အလြန္ေကာင္း
|
> 1.5 km
|
35~30
|
10~15
|
ေကာင္း
|
> 2 km
|
30~25
|
15~20
|
ေကာင္း
|
> 2.5 km
|
25~20
|
20~25
|
သင္႔
|
> 3 km
|
20~15
|
25~35
|
သင္႔
|
> 3.5 km
|
> 20
|
> 40
|
ညံ႕
|
> 10
|
> 50
|
ညံ႕
|
|
> 10
|
> 60
|
အလြန္ညံ႕
|
|
> 5
|
< 60
|
အသုံးျပဳမရႏိုင္
|
လိုင္းမင္းကိုေခၚျပီး စစ္ေဆးေပမယ္႔ ပုံမွန္တယ္လီဖုံးေခၚယူမႈပဲ စစ္ေဆးမယ္ဆိုရင္ ျပသာနာကေျပလည္ခ်င္မွေျပလည္မွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ADSL နဲ႔ အင္တာနက္ အသုံးျပဳေၾကာင္း connection ရသည္ထိ ျပဳျပင္လိုေၾကာင္း ေသခ်ာေျပာျပမွာသာလ်င္ ရႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္၊ ADSL service စတင္လာတာ ၃ ႏွစ္ေလာက္ရွိျပီျဖစ္တဲ႔အတြက္ လိုင္း Technicians ေတြလဲ ဒီအေတြ႔အၾကဳံေတြရွိလာျပီး ျဖစ္ပါတယ္၊
ျမန္မာတယ္လီပို႔ဟာ ISP ျဖစ္ျပီး ဖုံးလိုင္းနဲ႔ ပါတ္သက္တဲ႔ ျပသာနာေတြကို ေျဖရွင္းမေပးႏိုင္ပါဘူး၊ လိုင္း Quality ေကာင္းမေကာင္း confirm လုပ္ျခင္းနဲ႕ Modem, DSLAM စတဲ႔ျပသာနာေတြသာ ေျဖရွင္းေပးႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္၊ ဖုံးလိုင္းနဲ႔ပါတ္သက္သမွ် ျပသာနာအေထြေထြဟာ သုံးစြဲသူနဲ႔ MPT line complaint, လိုင္းတာဝန္ခံ မ်ားနဲ႔သာ ဆက္သြယ္ေဆာင္ရြက္ရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္တြင္းဝါယာၾကိဳး သြယ္တန္းမႈနဲ႔ ပါတ္သက္တဲ႔ ဖုံး extension ခြဲျခင္း၊ PABX တပ္ဆင္ျခင္း၊ NAT router ျဖင္႔ PC လိုင္းခြဲျခင္း ျပသာနာေတြကို သုံးစြဲသူမွာ မိမိအစီအစဥ္နဲ႔ ေျဖရွင္းရမွာ ျဖစ္ပါတယ္၊ ဆက္သြယ္ေရး (သို႔) ျမန္မာတယ္လီပို႔မွ လိုအပ္ေသာ အၾကံညဏ္သာ ေပးႏိုင္မွာျဖစ္ျပီး ေျဖရွင္းေပးႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး၊
လိုင္းစစ္ေဆးရာမွာ Physical line အဆင္႔ဆင္႔ကို စစ္ေဆးရတာျဖစ္တဲ႔အတြက္ အခ်ိန္ၾကာျမင္႔တတ္ပါတယ္၊ လိုင္းေပၚကနည္းပညာျဖစ္တဲ႔ အတြက္ ဒီျပသာနာ အေထြေထြဟာလဲ ADSL သုံးစြဲသူမ်ား တခ်ိန္မဟုတ္တခ်ိန္ ၾကဳံေတြ႔ၾကရမွာျဖစ္ပါတယ္၊ ဒါဟာလဲ ADSL ရဲ႕ အားနည္းခ်က္ျဖစ္ပါလိမ္႔မယ္။
Ref:
0 comments:
Post a Comment